Dette glasskår har en buet form, som indikerer, at det har indgået i en flaske eller en anden rundet beholder. På skårets konvekse side er der påmalet en figurativ dekoration i guld samt blå, rød, gul, turkis, brun og hvid emalje.
I venstre side ses torso og hoved af en skægget mand, der hælder små ”perler” ud af en flettet kurv, og i højre side ses en lignede kurv holdt af en enkelt hånd. Imellem kurvene ses benene af en tredje person, som synes at være iført en poset, blå dragt på overkroppen. Der er sandsynligvis tale om en skildring af vinproduktion, hvor de røde og gule ”perler” skal forestille vindruer, der knuses under den midterste persons fødder.
Beslægtede scener med forskellige typer landbrugsproduktion ses på en fuldt bevaret, syrisk flaske fra omkring 1250.
[1] Desuden indgår afbildninger af arbejdere, der kvaser druer med fødderne i flere manuskripter af al-Hariris
Maqamat, herunder et der er udført i Syrien mellem 1225 og 1235.
[2]Hvad angår personskildringerne, så viser glorien om den skæggede mands hoved samt resterne af den midterste persons blå, posede dragt tydeligt slægtskab med det samtidige bogmaleri. Lignende glorier og folderige dragter ses således på en afbildning af Jesu korsfæstelse i et syrisk-ortodokst manuskript fra det tidlige 13. århundrede (
19/2019) samt på en skildring af en lægekonsultation fra et værk om plantemedicin dateret 1224 (
4/1997).
Selvom glorierne sandsynligvis er inspireret af kristen malerkunst, så anvendes de i periodens islamiske kunst ikke som et tegn på religiøs ophøjethed men i stedet som et middel til at fremhæve figurernes ansigter, uanset om disse er religiøse eller verdslige.